Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού κτηρίου, λοιπόν, καθίσταται ιδιαίτερα σημαντικός. Για να βρίσκονται σε συνάφεια και να αντανακλούν τον εκπαιδευτικό και πολιτισμικό τους χαρακτήρα, τα κτίρια αυτά οφείλουν να είναι «ανοιχτά», προσβάσιμα απ’ όλους, φιλικά προς το περιβάλλον, διαδραστικά, ευμετάβλητα, για να μπορούν να δεχτούν τις κοινωνικές αλλαγές και να τις ενσωματώσουν.
Σημαντικό στοιχείο αποτελεί και η αίσθηση της κλίμακας, η οποία επιτρέπει αφενός την διακριτικοποίηση και ποικιλομορφία των χώρων και αφετέρου βοηθάει τους χρήστες να οικειοποιούνται το χώρο και να διαμορφώνουν αίσθημα ταυτότητας., «να βρίσκουν χώρο προσωπικό αλλά και να δημιουργούν ομαδικά».
Το νέο κτίριο θα ανάγεται στη ζωή της περιοχής και θα δηλώνει την παρουσία του. Θα είναι και θα λειτουργεί ως σημείο αναφοράς για τη ευρύτερη περιοχή, θα αποτελεί χώρο εκπαίδευσης, ζωής και πολιτισμού καθώς και σημαντικό κοινωνικό πυρήνα.
Κατά τη διαδικασία του σχεδιασμού, δεν περιοριστήκαμε μόνο σε μια στείρα σχεδιαστική και φορμαλιστική αναζήτηση. Ενδιαφερθήκαμε και για την διερεύνηση της δυναμικής και της ψυχογεωγραφίας της πόλης, του τόπου. Η “κλινική απογραφή” των δεδομένων της τοποθεσίας όπου θα χτιστεί το κτίριο, οδήγησε με τρόπο αποφασιστικό στην τελική πρόταση.
Η μελέτη αντιλαμβάνεται το τοπίο ως βιωμένο χώρο και αναγνωρίζει την κοινωνική του διάσταση. Τον προσεγγίζει ως πεδίο καταγραφής της ζωής, ως έκφραση των κοινωνικών σχέσεων και της ιστορίας. Όπως ακριβώς υποστηρίζει και ο Tadao Ando προσπαθούμε να λάβουμε υπόψη μας τα διαφορετικά χαρακτηριστικά και να τα τονίσουμε. Δεν θέλουμε να απομονώσουμε τη δουλειά μας από την πολιτισμική, ιστορική και φυσική συνοχή του τόπου, αλλά να χτίσουμε σε συνέχεια με αυτήν.
Το κτιριολογικό πρόγραμμα αποτελεί ένα συνδυαστικό μοντέλο υφιστάμενων σχολικών υποδομών στο Qatar / Doha, αλλά και σύγχρονων εκπαιδευτικών μοντέλων αμερικάνικων προτύπων.